SP Tyres Ελαστικά Αυτοκινήτου
Σχετικα με τα Ελαστικα σας
Η τακτική συντήρηση είναι ένας εύκολος και με μικρό κόστος τρόπος να παρατείνετε τη διάρκεια ζωής των ελαστικών. Να ελέγχετε τακτικά τα ελαστικά, είτε στο σπίτι σας ή όταν επισκέπτεστε συνεργείο ή πρατήριο καυσίμων.
ΠΩΣ ΘΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΩ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΡΟΠΟ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΜΟΥ
Λίστα Ελεγχου
• Να ελέγχετε κάθε μήνα τις πιέσεις των ελαστικών σύμφωνα με τις υποδείξεις του κατασκευαστή
• Να ελέγχετε οπτικά για κοψιματα, εξογκώματα ή ζημιές στα πλαινά
• Να ελέγχετε το βάθος του πέλματος. Υπάρχει διαθέσιμο ένα μικρό εργαλείο για την ακριβή μέτρηση του πέλματος
• Ελέγξτε και ρυθμίστε τις πιέσεις εάν είναι απαραίτητο. Να θυμάστε ότι δε δείχνουν σωστές πιέσεις όλα τα πιεσόμετρα σε πρατήρια καυσίμων.
• Να καθαρίζετε τη σκόνη γύρω από τις βαλβίδες, να τοποθετείτε καπάκια βαλβίδων σε όλους τους τροχούς και να ελέγχετε για διαρροές (ειδικά μετά το φούσκωμα). Να θυμάστε ότι σε κάθε αλλαγή ελαστικού, η βαλβίδα θα πρέπει να αντικατασταθεί από καινούργια, για να εξασφαλίζεται ιδανική αεροστεγανότητα.
• Να αφαιρείτε τα πετραδάκια και άλλα ξένα αντικείμενα από το πέλμα
• Φροντίστε να γίνεται ευθυγράμμιση του εμπρόσθιου συστήματος εάν τα εμπρόσθια ελαστικά παρουσιάζουν ενδείξεις υπερβολικής ή ανομοιόμορφης φθοράς.
• Ελέγξτε τα φρένα, εάν τα ελαστικά παρουσιάζουν ενδείξεις φθοράς λόγω μπλοκαρίσματος των τροχών.
• Φροντίστε να γίνεται ζυγοστάθμιση του συνόλου ζάντας – ελαστικού εάν υπάρχουν κραδασμοί, κοσκίνισμα των τροχών ή σημεία με ανομοιόμορφη φθορά στα ελαστικά, διότι μπορεί να προκληθεί πρόωρη φθορά της ανάρτησης και των μερών του συστήματος διεύθυνσης.
Έχει μεγάλη σημασία ο έλεγχος των ελαστικών πριν από μεγάλα ταξίδια, στη διάρκεια τους και μετά από αυτά. Αναζητήστε τα παρακάτω:
• Ανομοιόμορφη φθορά στο πέλμα και τα πλαινά
• Ενδείξεις ζημιών (κοψιματα, εξογκώματα κλπ.)
• Σφηνωμένα πετραδάκια ή αιχμηρά αντικείμενα ανάμεσα στα πέλματα
Ξεσφηνώστε πετραδάκια κλπ. από τα ελαστικά με κατάλληλο εργαλείο, προσέχοντας να μη διεισδύσει μέσα στη γόμα. Τυχόν άλλα σφηνωμένα αντικείμενα όπως καρφιά θα πρέπει να τα αφήνετε εκεί που είναι όσο το ελαστικό είναι φουσκωμένο, μέχρι να μπορέσετε να επισκεφθείτε βουλκανιζατέρ για επισκευή. Εάν επιχειρήσετε να αποκολλήσετε ένα αιχμηρό αντικείμενο από το ελαστικό, είναι σχεδόν βέβαιο ότι το ελαστικό θα κλατάρει. Επισκεφθείτε καλύτερα βουλκανιζατέρ, εάν μπορείτε να το κάνετε με ασφάλεια, αντί να αλλάξετε το ελαστικό στο δρόμο.
Συντήρηση ελαστικών
Συντήρηση ελαστικών
Είναι αναγκαίο να ελέγχετε κατά διαστήματα και να συντηρείτε τα ελαστικά σας. Μάθετε εδώ για την εναλλαγή θέσης των ελαστικών, τη ζυγοστάθμιση, τη φθορά του πέλματος και άλλα βασικά ζητήματα για τη συντήρηση του ελαστικού.
Έλεγχος του πέλματος του ελαστικού
Ελέγχετε τακτικά το πέλμα των ελαστικών σας για να αντιληφθείτε εάν ένα ελαστικό χρειάζεται αντικατάσταση. Τα ελαστικά όλων των επιβατικών αυτοκινήτων, ελαφρών φορτηγών και μεσαίων επαγγελματικών οχημάτων διαθέτουν ράβδους ένδειξης της φθοράς του πέλματος ενσωματωμένες στο ίδιο το πέλμα κατά την κατασκευή. Αυτές οι ράβδοι βρίσκονται στον πυθμένα των αυλακώσεων του πέλματος σε διάφορα σημεία της περιφέρειας του ελαστικού. Όταν το ελαστικό έχει φθαρεί σε βαθμό που οι ράβδοι να γίνουν ορατές φτάνοντας στο ίδιο ύψος με τις γειτονικές πλευρές του πέλματος, είναι ώρα να αντικαταστήσετε το ελαστικό σας. Αν το πέλμα έχει φθαρεί μόνο σε ένα ή δύο σημεία, αυτό μπορεί να σημαίνει λανθασμένο φούσκωμα του ελαστικού. Ακολουθεί μια περιγραφή ορισμένων από τα πιο συχνά μοτίβα ανομοιόμορφης φθοράς των ελαστικών και των προβλημάτων που τα δημιουργούν:
Κοιλώσεις ή μονόπλευρη φθορά στο πέλμα: ΦΘΑΡΜΕΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Η κοίλωση (αποκαλείται επίσης μονόπλευρη ή κτενοειδής φθορά) είναι πιο συχνή στα μπροστινά ελαστικά, αν και μπορεί να προκύψει κοίλωση και στα πίσω ελαστικά σας. Αυτό μπορεί να είναι σημάδι λανθασμένης ζυγοστάθμισης ή φθοράς στις αναρτήσεις ή στο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου σας.
Πριονωτά άκρα: ΕΣΦΑΛΜΕΝΗ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗ
Μήπως τα άκρα του πέλματος έχουν πριονωτή ή αποτμημένη όψη; Αυτό προκαλείται από την ακανόνιστη τριβή με το οδόστρωμα. Η λύση είναι η διόρθωση της σύγκλισης / απόκλισης των τροχών. Το σωστό βάθος (πάχος) του πέλματος είναι σημαντικό για τη σωστή απόδοση των ελαστικών. Αν παρατηρήσετε απώλεια ή μεταβολή της πρόσφυσης στο υγρό, μπορεί το πέλμα που έχει απομείνει στα ελαστικά σας να μην επαρκεί. Όταν το βάθος του πέλματος φτάνει στο 1/16ο της ίντσας, το ελαστικό θα πρέπει να αντικαθιστάται.
Φθορά στο κέντρο: ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ ΦΟΥΣΚΩΜΑ
Όταν ένα ελαστικό έχει φουσκωθεί με υπερβολικά μεγάλη πίεση, το κέντρο του πέλματος σηκώνει το μεγαλύτερο φορτίο και φθείρεται γρηγορότερα απ’ ότι τα εξωτερικά άκρα. Η ανομοιόμορφη φθορά μειώνει τη διάρκεια ζωής των ελαστικών. Ελέγχετε τακτικά αν τα ελαστικά σας είναι φουσκωμένα σωστά. Η ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών μπορεί επίσης να οφείλεται σε εσφαλμένη ευθυγράμμιση ή σε μηχανικά προβλήματα.
Φθορά στα δύο άκρα: ΕΛΛΙΠΕΣ ΦΟΥΣΚΩΜΑ
Αν το ελαστικό σας έχει αυτή την όψη, μπορεί να είναι φουσκωμένο με πίεση μικρότερη από τη συνιστώμενη. Το ελλιπές φούσκωμα μειώνει της διάρκεια ζωής του πέλματος λόγω αυξημένης φθοράς στα εξωτερικά άκρα (ώμοι) του ελαστικού. Αυτό επίσης προκαλεί υπερβολική έκλυση θερμότητας, η οποία μειώνει την αντοχή του ελαστικού. Τέλος, επηρεάζει την οικονομία καυσίμου λόγω αυξημένης αντίστασης κύλισης (τα μαλακά ελαστικά κάνουν το όχημά σας να καταβάλλει μεγαλύτερη προσπάθεια). Η ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών μπορεί επίσης να οφείλεται σε εσφαλμένη ευθυγράμμιση ή σε μηχανικά προβλήματα.
Ζυγοστάθμιση ελαστικών
Τα αζυγοστάθμιστα ελαστικά προκαλούν κραδασμούς, που μπορεί να προκαλέσουν κόπωση στον οδηγό και πρόωρη, ακανόνιστη ελαστικών, αλλά και άσκοπη φθορά στην ανάρτηση του οχήματος σας. Τα ελαστικά σας χρειάζονται ζυγοστάθμιση κάθε φορά που τοποθετούνται στους τροχούς για πρώτη φορά ή εάν γίνει επανατοποθέτησή τους μετά την επισκευή. Η ζυγοστάθμιση των ελαστικών πρέπει να ελέγχεται με τις πρώτες ενδείξεις κραδασμών ή “κοσκινίσματος”.
Εναλλαγή θέσης ελαστικών
Παρόλο που πολλοί άνθρωποι είναι σε θέση να αλλάξουν μόνοι τους θέση στα ελαστικά τους, είναι γρήγορο, εύκολο και ασφαλές να το αναθέσετε σε έναν επαγγελματία. Το εγχειρίδιο κατόχου του οχήματος σας αναφέρει τη σωστή σειρά εναλλαγής και τα διαστήματα που πρέπει να γίνεται στο όχημα σας. Εάν δεν αναφέρεται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, ένας καλός πρακτικός κανόνας είναι να εναλλάσσετε τα ελαστικά σας κάθε 8.000 με 10.000 χιλιόμετρα.
Ευθυγράμμιση τροχών
Ένα όχημα είναι σωστά ευθυγραμμισμένο όταν όλα τα μέρη της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης είναι σε καλή κατάσταση και τα υποσυστήματα ελαστικών και τροχών περιστρέφονται ρυθμισμένα στις σωστές γωνίες. Εάν παρατηρήσετε ανομοιόμορφη φθορά πέλματος, αυτό μπορεί να οφείλεται σε λάθος ευθυγράμμιση και θα πρέπει να τη διορθωθεί από επαγγελματία.
Προτάσεις ελαστικών
EFFICIENTGRIP PERFORMANCE
GOODYEAR
205
/
55
R
16
91
V
A
71dB
(B)
A
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ
Τιμή προσφορά 4αδας
€ 443
VECTOR 4SEASONS CARGO
GOODYEAR
235
/
60
R
17
117
S
D
72dB
(B)
D
4 ΕΠΟΧΩΝ
Τιμή προσφορά 4αδας
€ 1070
EAGF1AS6
GOODYEAR
275
/
40
R
20
106
Y
C
72dB
(B)
C
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ
Τιμή προσφορά 4αδας
€ 1034
UGPERFORM3
GOODYEAR
225
/
55
R
17
101
V
C
72dB
(B)
C
ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ
Τιμή προσφορά 4αδας
€ 778
SPORT MAXX RT2
DUNLOP
235
/
60
R
17
106
V
C
71dB
(B)
C
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ
Τιμή προσφορά 4αδας
€ 602
ULTRAGRIP PERFORMANCE +
GOODYEAR
275
/
45
R
20
110
V
C
70dB
(A)
C
ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ
Τιμή προσφορά 4αδας
€ 1583
EAGLE F1 ASYMMETRIC 5
GOODYEAR
245
/
45
R
18
100
Y
C
71dB
(B)
C
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ
Τιμή προσφορά 4αδας
€ 792
VECTOR 4SEASONS GEN-3 SUV
GOODYEAR
255
/
50
R
20
109
W
B
73dB
(B)
B
4 ΕΠΟΧΩΝ
Τιμή προσφορά 4αδας
€ 1345
EFFICIENTGRIP COMPACT
GOODYEAR
165
/
70
R
14
89
R
C
71dB
(B)
C
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ
Τιμή προσφορά 4αδας
€ 530
EAGLE F1 ASYMMETRIC 2 SUV
GOODYEAR
235
/
55
R
19
101
Y
C
71dB
(B)
C
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ
Τιμή προσφορά 4αδας
€ 819
EAGLE F1 ASYMMETRIC 3
GOODYEAR
205
/
45
R
18
90
V
B
72dB
(B)
B
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ
Τιμή προσφορά 4αδας
€ 735